Dag 1

13 juli 2018 - Emst, Nederland

Vanmorgen vertrokken naar Natuurkampeerterrein De Toekomst in Emst.

Het eerste gedeelte ging soepeltjes, had veel geasfalteerde fietspaden, dus ik kon lekker doortrappen. Rond 12.15u was ik net buiten Elspeet en heb daar op mijn gemakje zitten lunchen.

Het was een druk punt qua fietsers, omdat er een knooppunt zat. Daardoor veel aanspraak gehad en met een aantal echtparen zitten kletsen.

Terwijl ik daar zat kwam iemand vragen waar ze op de kaart was, die dame met kids op weg geholpen en na een tijdje kwam er een echtpaar langs fietsen waarvan er eentje een zachte band had, ze wilde eerst de ANWB bellen, maar ik heb even gekeken of mijn pompje pastte en jawel hij pastte, zo konden ze op weg naar Elspeet om naar de fietsenmaker te gaan.

Na een tijdje gezeten te hebben heb ik mijn spullen gepakt en ben ik weer op de fiets gestapt om het laatste stukje te voltooien.

Dat laatste stukje viel nog niet mee. Je zou denken dat de fietspaden in Nederland voornamelijk van steen of asfalt zijn, maar niets is minder waar, het laatste stuk was vooral gruis en door de droogte ook zand, dus het laatste stukje was ploeteren, maar na in totaal 53,58km op de teller ben ik aangekomen op Natuurkampeerterrein De Toekomst in Emst.

Ze hadden weinig plek, want alles was al gereserveerd, maar heb nu een plekje wat normaal niet gebruikt wordt geheel voor mijzelf, heerlijk rustig.

Dit was het voor vandaag, ik ga nog even genieten van een mokje thee en een goed boek.

Fietsgroetjes,

Yvi

1. Anja:
    13 juli 2018
    Goed bezig Yvette!!!!
    Idd. Ook wel over zand en puin wegen gefietst, zelfs een keer door een weiland over een rijtje grindtegels. Maar je hebt heerlijk weer en een mooie start! Nog veel veilige kilometers 👍🏼
  2. Wim:
    14 juli 2018
    lekker genieten. groetjes van de Hopman
  3. Inn:
    21 juli 2018