Dag 10

13 augustus 2018 - Oostwoud, Nederland

Vanmorgen redelijk op tijd opgestaan en ontbeten i.v.m. de geplande buitjes, uiteindelijk waaide alles over. Alles weer op de fiets geladen en vertrokken richting Enkhuizen,  vanaf daar zouden we verder kijken of we door zouden gaan richting Medemblik of een camping in Enkhuizen zouden zoeken, dit alles zou liggen aan hoe we op de dijk de wind zouden hebben.

De weg naar Lelystad was niet heel bijzonder, veel recht toe recht aan fietspaden. Bij Lelystad langs de stad een mooi fietspad gehad. Na Bataviastad was het tijd om de dijk op te gaan. Eenmaal op de dijk was de wind ons zeer gegund, in de rug 😁, dus de 1e 15km zaten er zeer snel op, dus even lekker geluncht bij Checkpoint Charlie en toen weer op de fiets voor de laatst 15km naar Enkhuizen, deze gingen ook vrij snel. Eenmaal bij Enkhuizen aangekomen werd de lucht enorm donker en we waren de dijk nog niet af en toen kwam de 1e dikke spetter, dus hup de regenjassen aan, toen we die aan hadden ging de hemel open, binnen 2 minuten waren we helemaal nat, schuilen kon niet, want er was geen schuilplek, dus maar doorgefietst naar het centrum opzoek naar een supermarkt. Helemaal doorweekt boodschappen gedaan en besloten gewoon door te fietsen naar Oostwoud, naar het natuurkampeerterrein, Oostwoud ligt vlakbij Medemblik.

We kwamen door leuke kleine plaatsjes met oude huisjes, helaas door het weer en de drukte dit niet kunnen filmen, ook helaas in Enkhuizen daardoor niet kunnen filmen of een foto kunnen maken. Na de dorpjes gingen we de polder een stukje in, wat na een lange weg ons naar een heel leuk/mooi fietspaadje bracht richting de camping.

Op het kampeerterrein alle natte spullen uit en uitgehangen aan de waslijn. De tent opgezet en even gezeten en rustig gaan koken. Tussendoor wat kleine buitjes gehad, maar de voorspelling zijn beter voor de rest van de week. De temperatuur is in ieder geval goed, korte broek en shirt en slippers kunnen gewoon aan.

Zometeen de route voor morgen uitstippelen, dan hebben we een kort dagje, we gaan dan richting Monnickendam, via Hoorn en Volendam.

Vandaag staat er 73,32km op de teller en zijn we in de zevende provincie aangekomen, namelijk Noord-Holland.

Fijne avond en fietsgroetjes,

Thijs&Yvi

1. Cilia Tiggelaven:
    13 augustus 2018
    Dat stukje wat je morgen gaat fietsen klinkt bekend
  2. Cobie:
    13 augustus 2018