Aangekomen in Lapland.

24 april 2019 - Blattnicksele, Zweden

Zaterdag 20 april vertrokken vanuit Nederland voor onze roadtrip van 3 weken. We zijn met de veerboot van Puttgarden naar Rødby gevaren, even een lekkere onderbreking. Daarna zijn we doorgereden en hebben de 1e nacht gekampeerd in Sakskøbing in Denemarken,  het was heerlijk weer overdag, maar in de nacht was het behoorlijk fris, de volgende ochtend kraakte het gras van de vorst.

De 2e dag zijn we met de veerboot van Helsingør naar Helsingborg in Zweden gevaren, vanaf daar zijn we doorgereden naar Tiveden gereden, de camping ligt daar aan het meer Unden, waar we al eens eerder zijn geweest. We hebben in de avond hamburgers op houtvuur gemaakt en daarna nog met een biertje bij het vuur gezeten en genoten van het uitzicht en de zonsondergang. De nacht was niet zo koud als in Denemarken.

De 3e dag zijn we van Tiveden naar Nusnäs gereden, het plaatstje waar de Dalarnapaardjes vandaan komen. We hebben daar op een wildkampeerplaats gekampeerd aan het meer Siljan, in de avond weer een lekker vuurtje gemaakt en genoten van een biertje en een echte Zweedse perencider. We hebben de nacht in de kleine tent doorgebracht, zodat we vlakbij het water konden staan.

De 4e dag zijn we van Nusnäs naar Hammarstrand gereden, we hebben nu zoveel mogelijk snelweg vermeden en heerlijk van de omgeving genoten en de rust op de wegen. De camping in Hammarstrand was ook weer aan het water, dit keer geen meer, maar een rivier, af en toe kwam er een ijsschotsje voorbij met watervogels, wat een grappig gezicht was, de sneeuw begon richting Hammarstrand steeds meer te worden, maar de temperatuur is nog steeds prima, 20 graden. In de avond weer genoten van een vuurtje. De nacht was eind van de nacht even koud, de thermometer gaf -1 aan dus dat was even wennen met de 4 graden die we daarvoor hadden, maar laken zak en thermo ondergoed doet veel goed 😉.

Vandaag is inmiddels al dag 5 en zijn we van Hammarstrand vertrokken naar Lapland. De natuur wordt ook steeds mooier en de sneeuw wordt meer en de temperatuur overdag nog prima, maar de avonden/nachten kouder, dus deze nacht slapen we niet in de tent, omdat veel campings nog vol sneeuw liggen en gesloten zijn. Dus wij brengen de nacht door in een stuga. Dus vanavond slapen we warm, dus dat zal even wennen zijn. Morgen gaan we naar de poolcirkel in Zweden.

Dit was het eventjes van ons, tot over een paar dagen.

Groetjes Matthijs & Yvette

24 april 2019
    Heerlijk en lekker genieten 🤗🤗🤗😘
  3. Linda:
    25 april 2019
    Super ! Ziet er prachtig uit Veel plezier !!!
  4. Hanneke de Graaf:
    25 april 2019