We zijn op de Nordkapp!

27 april 2019 - Honningsvåg, Noorwegen

Hier weer even een update van onze roadtrip.

We zijn van Blattnicksele naar Gällivare gereden, in Jokkmokk zijn we de poolcirkel over gegaan. Op de weg naar Jokkmokk hebben we ook de 1e elanden de weg over zien steken, even later hebben we ook de rendieren de weg over zien steken. Aangekomen in Gällivare hebben we boodschappen gedaan en zijn we naar het hutje gereden. Daar hebben we gekookt en na het eten gingen we kijken waar we de volgende dag weer heen zouden gaan. Dit werd nog een uitdaging, maar ineens besloten we om naar de Nordkapp te gaan, we hadden nog ruim tijd om dit te doen en omdat we zo dichtbij waren dachten we waarom niet, dus het plan was om naar de Nordkapp te gaan, maar nu kwam de volgende uitdaging..... een hutje zoeken, momenteel is of het seizoen afgelopen of het gaat pas 1 mei weer beginnen, dus de hele avond gezocht en ja wel we hadden een 2tal hutjes gevonden, dus deze geboekt.

De 1e stop naar de Nordkapp was in Leppäjärvi, een plaatsje in Finland. De weg er naartoe was prachtig, veel bergen en sneeuw. Op de meren waren ze zelfs nog aan het ijsvissen. Ons hutje voor de nacht was direct aan een meer gelegen, hier waren ze ook nog aan het ijsvissen.

Vanaf Leppäjärvi zijn we naar de Nordkapp gereden, we hebben een paar kilometer buiten Honningvåg een kamer. Bij aankomst de spullen op de kamer gelegd en door gereden naar de Nordkapp, het was nog vroeg, omdat we nu in Noorwegen zijn het daar weer een uur vroeger is dan in Finland waar we vandaan kwamen. De weg naar de Nordkapp was er mooi, heel veel rendieren gezien die rustig stonden en lagen te grazen. Bij de Nordkapp aangekomen, was het super rustig, we stonden er zelfs helemaal alleen. Het waaide wel flink, hierdoor was het wat koud. Op de weg terug zijn we doorgereden naar Honningvåg en hebben daar heerlijk in een restaurantje gegeten.

In 2 dagen tijd zijn we in 3 landen geweest, van Zweden naar Finland en van Finland naar Noorwegen, morgen weer terug de Finse grens over om langzaam af te dalen naar Zuid Finland.

Groetjes Matthijs & Yvette