Dag 4

4 oktober 2018 - Schipluiden, Nederland

Weer heerlijk geslapen afgelopen nacht. Helaas wel wat problemen met mijn slaapmatje, elke nacht rond half 2/2uur is hij bijna leeg, gelukkig met bijblazen red ik het tot de volgende ochtend. Geen idee hoe dat komt. Zaterdag maar eens even kijken als ik thuiskom.

Gister de route uitgestippeld, de veerpont van Werkendam naar Dordrecht vaarde gwoon dus dat scheelde veel gepuzzel. Vanmorgen ietsje omgefietst, zodat ik nog een stuk van de Biesbosch kon zien, ach wat zal het geweest zijn....3km om, maar die 3km was het zeer zeker waard. Heb kunnen genieten van de natuur en de watervogels die Nederland rijk is. Na de omweg de veerpont genomen naar Dordrecht. Door Dordrecht heen en daar de waterbus gepakt naar Papendrecht. Van Papendrecht naar Kinderdijk en vanaf daar de fietsboot naar Ridderkerk en vanaf daar door Rotterdam naar Schiedam. Achteraf had ik bij Kinderdijk de watertaxi kunnen nemen naar Rotterdam, blijkbaar kwam ik langs het punt waar die taxi ook aanmeerde, maar ja, niks aan te doen en heb ik Rotjeknor ook ervaren als fietsstad, maar ik moet zeggen het is geen favostad om te fietsen, fietspaden zijn mooi, maar wat een chaos, drukte en slechte knooppuntbordjes, hierdoor een aantal keer verkeerd gereden. Ik was blij dat ik Rotterdam en daarna ook Schiedam uit was. Na Schiedam was het nog een aantal kilometer naar de camping.

Ik verblijf op Natuurkampeerterrein De Grutto, het is een mooie maar zeker geen hele stille camping, veel vliegverkeer van Rotterdam en een spoorlijn in de buurt. Gelukkig is het vliegverkeer inmiddels al aardig afgenomen.

Nu lekker genieten van een kopje thee en een stroopwafel.

Het weer was prima te doen trouwens, tot aan de middag bewolkt, maar zeker niet koud. Shirt met lange mouwen en korte broek was prima. De wind ligt inmiddels stil dus zit lekker buiten aan tafel, wel met lange broek en vest aan.

Vandaag stond er 60,18km op de teller.

De route voor morgen is ook al uitgestippeld.

Fijne avond en fietsgroetjes,

Yvi