Dag 9

12 augustus 2018 - Dronten, Nederland

Vanmorgen wakker geworden met flinke bewolking. Rustig ontbeten en de spullen weer gepakt en op de fiets gestapt.

We begonnen met een stevige zijwind die later veranderde in fikse tegenwind, dit hadden we de hele fietstocht. Ik zei dat het Friese platteland saai was, maar die Flevopolder is helemaal oersaai om te fietsen, hele lange fietspaden langs een kanaal met autoweg of een uitzichtloos fietspad naast een autoweg door de polder. Vandaag geen spannende of avontuurlijke paadjes. Het enige avontuur dat we hadden was de tegenwind en de Ketelbrug over met tegenwind.

Aangekomen in Dronten, gekeken naar een open supermarkt, helaas er was nog niks open, dan maar naar de camping en ons eerst even installeren en even lekker douchen. Later even boodschapjes gehaald en nu relaxen met een boek.

Straks lekker hapje eten koken, het worden tortilla’s vanavond.

We hebben vandaag 56,12km afgelegd, niet zoveel maar met die fikse tegenwind voldoende.

We zijn inmiddels aangekomen in de zesde provincie, namelijk Flevoland.