Dag 4

16 juli 2018 - Nordhorn, Duitsland

Vanmorgen rustig opgestaan, ontbeten en spullen ingepakt. Daarna op de fiets gestapt naar Nordhorn, de route zou zo'n 33km zijn, ik heb iets een omweg genomen via Lage, om de ruïne te bekijken en eventueel wat te lunchen in het plaatsje.

De route van Hoogstede naar Neuenhaus was erg mooi, met zeer goede fietspaden, met een klein klimmetje tussendoor.

Vanaf Neuenhaus ben ik iets van de 'normale' route afgeweken om richting Lage te gaan, de tocht ging via de Dinkel (een rivieraftakking van de Vecht), de route was erg mooi langs deze rivier. In Lage aangekomen was het even zoeken, ik kwam wel een oude kerk tegen en een oude watermolen, die het helaas door het te laag staande water niet deed. Hier moest ook ergens de ruïne zijn, die was er ook wel, maar helaas stond er een herenhuis naast en om dit stuk grond staat een hek. Er was wel een wandeling om het landgoed heen, maar ik had geen behoefte aan een lange wandeling en mijn fiets onbeheerd achter te laten met al mijn spullen er nog op. Dus ik heb maar wat foto's van de watermolen gemaakt en ben weer op de fiets gestapt.

De weg vervolgde zich precies op de grens van Duitsland en Nederland, het fietspad en de autoweg waren Duits, maar rechts van de wegen was een weiland en dat was Nederland. De weg vervolgde zich naar Klooster Frenswegen, heel mooi klooster, alleen jammer dat er voor conferenties een nieuwe moderne gebouw is aangebouwd, totaal niet in de stijl van het oude klooster. Ik ben even gestopt om wat te drinken en daarna heb ik mijn weg weer vervolgd richting Nordhorn, het was nu nog zo'n 5km.

Ergens in Nordhorn even gezeten langs de Vechtesee en even een koekje gegeten en wat gedronken, even gekeken op googlemaps of ik een eettentje kon vinden en jawel precies aan de andere kant van het water, dus spullen gepakt en die kant op gegaan. Daar heerlijk op het terras gezeten aan het water en even een heerlijk glas ijskoude Cola Zero gedronken, wat is dat lekker na al dat lauwe water. Nog even een klein hapje gegeten en toen richting het hostel gegaan.
Ik verblijf nu 2 nachten in een hostel net buiten het centrum van Nordhorn, omdat een camping te ver van de stad af zou zitten en ik zo min mogelijk lange stukken wil fietsen op mijn rustdag.

Na een heerlijke douche, even op de fiets gestapt voor wat boodschapjes en toen de fiets weer neergezet bij het hostel, vanuit daar wandelend naar het centrum gegaan om wat te eten en te drinken.

Morgen is de planning om de dierentuin hier te bezoeken en verder nog even kijken, er zijn wat oude molens, zoals een zaagmolen en watermolen hier in de stad, dus daar misschien later op de dag ook nog even langs om te kijken.

Het was een warme dag, 29 graden met een klein beetje wind.

En op de teller van vandaag staat: 39,86km.

Ik ga nu lekker relaxen in het hostel, tot morgen!

Fietsgroetjes,

Yvi

1. Anja:
    17 juli 2018
    Heerlijk, het lijkt net of ik mee fiets. Mooie foto's ook!
    Geniet van je rust dagen , je douche en vooral je bed! Ziet er grappig uit
    Net zo'n babybox op de op opvang!
  2. Inn:
    21 juli 2018