Dag 11

14 augustus 2018 - Monnickendam, Nederland

Vanmorgen opgestaan met het zonnetje, in de verte waren wel wat donkere wolken waar regen uit kwam, maar die waaide niet onze kant op. We hadden een rustige dag voor de boeg, dus alles op het gemakje gedaan en nog wat spullen laten drogen in de zon. Rond 10.30u op de fiets gestapt richting Hoorn, daar aangekomen kwamen we midden in een kermis terecht, dus lopend naar het volgende knooppunt toe gegaan over de kermis.

Eenmaal Hoorn uit, kwamen we op de dijk richting Edam en Volendam, gelukkig hadden we de wind van de zijkant en soms in de rug. Het was niet een heel bijzondere route, we fietsten namelijk achter de dijk, dus weinig van het Markermeer gezien.

Bij Edam aangekomen fietsten we dwars door de straat met oude huisjes, geen foto gemaakt, maar wel wat gefilmd. Daarna door Volendam heen, jeetje wat een drukte. Even een sorbetje gegeten op de boulevard en toen weer doorgefietst, helaas vergeten een fotootje te maken, wel een klein stukje gefilmd. Na Volendam op naar Monnickendam, dat laatste stukje dijk was nog wel pittig, we hadden tegenwind. Dwars door Monnickendam gefietst, helaas niet kunnen filmen door de drukte, hopelijk morgen.

In Monnickendam aangekomen eerst ons tentje opgezet en de spullen erin gelegd en toen boodschapjes gehaald. Toen even lekker gedoucht en gaan koken. We staan op Natuurkampeerterrein Hemmeland.

Vandaag staat er 50,47km op de teller en zijn we nog steeds in de provincie Noord-Holland.

Fijne avond en fietsgroetjes,

Thijs&Yvi